29 september 2007

Uichh... Que más?

Skal si, ei uke går virkelig fort. Føles nesten som om det var i går jeg skreiv på bloggen sist, men det har faktisk gått ei uke..
Siden sist har jeg vært på flyplassen og sagt hadet til Ana, som nå er kommet til Argentina. Litt av en tur.. Som Colombianere flest var ikke Elkin klar, då Alexis, Diana og jeg kom for å plukke han opp på apoteket der han jobber. Så jeg og Diana løp inn for å hjelpe med å rydde opp siste rest, og så fikk vi hver vår is. Vi plukka opp ein gutt fra kirka på veien til Walter (pastor). Og så byttet vi til prosjekt-bilen i kirka, og så måtte vi prøve å finne ut hvor Ana bor. Etter noen omveier kom vi dit, og kjørte derfra strake veien til flyplassen. Ana hadde vært på flyplassen en gang tidligere den dagen, og da fått beskjed om at flyet var forsinka minst 5 timer... Så denne gangen var vi ein 10-15 stk på plass for å si hade. Mange Colombianere har lært seg å si: Åååhhneeei!! , og då vi var på flyplassen pønsket alle guttene ut at de skulle ringe til Marte og rope dette i kor. Det gjorde de (men klokka var halv ett på natta), så Marte skjønte lite da hun våknet av at andrepastoren ringte, og da hun hadde sagt halo, ropte de i kor: Åååhhneeei! =)
Ellers har jeg også hatt overnattingsbesøk av Marte, vært på lovsangsøvelse, på La Vega (rehabiliteringsgården), lovsangsøvelse igjen, og hatt noe spanskkurs. Som vi har erfart masse, må man ofte vente på Colombianere.. på onsdag skulle vi til La Vega, og vi var klare klokka 12. Da klokka ble fem, og vi hadde sust rundt, ventet osv. Fikk vi beskjed at det var for seint å reise til gården då, så vi reiste hjem til meg, spiste på et gatehjørne rett her, og overnattet her til torsdagen..
På torsdagen kom vi til gården, og spiste en DIGER posjon med lunch.. Etter dette ville guttene spille fotball, så tru det eller ei dere som kjenner me; e spilte fotball i nesten 2 timer!! mi tok med halvparten av ungene ned til ein innegjerda fotballbane, og spilte der til det ble mørkt..
Fredag reiste vi tilbake til Bogotá igjen, for spansk og lovsangsøvelse. Jeg var på øvelsen og marte reiste på bursdagsfeiring i et prosjekt ho jobber i, Esperanza. Denne øvelsen kom vi gjennom 3 sanger, e blei heilt imponert.. :)
Lørdag var det speider og etter dette var e i 2-års dag til min colombianske "fetter".. Det var full fest, og hæla i taket.. neidå, bursdagsbarnet sov når mi kom, og blei ganske forskrekka då han blei vekka til et pynta hus, og kake!! :) Resten av kvelden var e og Diana heime og kosa oss, mens David(mannen til Diana), Johnny og Elkin var i sør og spilte til kl.3 på natta..
Søndag var det som vanlig møte, etter det var vi hos noen fra menigheten på grilling - masse mat, og spilte fotball igjen! Tru det eller ei, e åpna kampen med å score, så resten av dagen kalte de mæ for "Stina Backham".. haha..
I dag har jeg også tatt frem mine "pianofingre" etter mange år.. Skal være med å lære jentene i lovsangsteamet stemmer og slik, så då skal e spille.. Og i går prøvde e me også på slike Colombianske trommer. Han jeg bor hos kan det, og vi har trommer her, så jeg kan prøve det(nesten) når jeg vil.. :) Hvem hadde trudd at e skulle til Colombia, og drive med sang og musikk..
Ellers er det også litt spennende.. Til torsdag skal jeg og Marte ha vårt første speidermøte på La Vega. Nesten 30 unger, 1 1/2 time og bare på spansk.. Og det har bare gått 4 uker ennå.. jaja, blir spennende.. Be gjerne for at det skal bli vellykka, og at ungene vil være med på det! :)

Her kommer noen bilder fra kirka, grilling og Ian David etterhvert.. :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hehe..høres ut som om du får en god øvelse i tålmodighet der nede..tror vi er litt nøyere med klokkeslett her i kalde nord!Klem fra Linda

Anonym sa...

Du er heldi som får oppleve alt detta Stina!!
også har du heilt rett at tia går hefti fort..
Kan ikkje du være litt fotball interessert her heime au (: ??
Hehe!
Stå på Stina!!
e e veldi gla i dæ<3!!
klem fra din storelillesøster (:

Anonym sa...

Pianofingrene sa du?!! Der ble jeg interessert med en gang og synes det var på sin plass med en kommentar. Kjekt å lese det du skriver - skjønner at livet er travelt også andre steder på denne kloden. Ha det flott videre! Har du forresten hjemmeside eller epost til Tuva?? Du kan sende den til kto@vegarshei.kommune.no
Onkelklem!