10 mars 2008

Ferie!!

I gaar begynte vaar ferie.. Vi har to uker ferie, saa daa har vi valgt aa reise til kysten av Colombia. Colombias kyst her vi er, kalles Karibien.. =)

I gaar kom vi frem til Cartagena, som byen vi er i heter. Da vi landet paa flyplassen vet vi at det faktisk er dobbelt saa dyrt aa ta taxi fra flyplassen som fra gata - saa vi gikk noen kvartaler for aa finne en taxi. Vi var begge ganske slitne aa trette da vi ankom leiligheten (med havutsikt) som vi paa forhaand hadde bestilt, saa vi orket ikke krangle oss til havutsikten som ikke var der..

Da vi hadde skrevet ei lang handleliste - reiste vi paa butikken, handlet inn mat til aa lage diverse maaltider, og reiste tilbake til leiligheten.. I leiligheten fikk vi pakket ut, pyntet med lys og diverse som vi hadde med oss, og saa lagde vi taco.. Det var utrolig digg aa kunne lage mat selv, velge hva vi ville kjoepe - og sette oss, vi to i leiligheten med bordet dekket til taco, levende lys - og ganske saa rent, enstemt bordvers.. =)

Da middagen var fordoeyd, gikk vi paa utsiden paa gata, og kjoepte oss is paa McDonalds - og gikk langs gata og saa paa litt boder mens vi aat opp..

I dag stod vi opp klokka ni, godt uthvilt - og da var det frokost med grovt broed, nutella og leverpostei.. Jeg hadde ogsaa tenkt aa lage limonade, men da vi kom saa langt til sukker, hadde vi ikke hatt det paa handlelisten - saa den fikk staa til neste maaltid..

Etter frokost smurte vi oss med hoey faktor, og reiste ned paa stranda paa baksiden av leiligheten.. Der har vi lagt i noen timer, og opplevd luksus.. Det har seg slik at de leier ut "telt" med stoler, saa vi fant oss en slik plass. Og naar vi gjoer det - foelger han oss hele dagen - han som eier "teltet". Saa dermed kunne vi bestille juice, brus og det vi maatte oenske, og han kom med det.

Saa naa kommer jeg rett fra stranda - og etterpaa skal vi inn til gamlebyen for aa spise og kikke.

Vi har det flott! Vi sier det hele tiden til hverandre hvor heldige vi er!! Colombia er et fantastisk land - men med store forskjeller!!

Haaper dere hjemme har det flott!! Dere faar fryse litt for meg ogsaa - det hender jeg savner litt den kalde vinteren!!