07 februar 2007

En liten tanke...

På en murvegg i Berlin for noen år tilbake stod det:
”Fremtiden er avlyst, Gud gidder ikke mer!”

Men kan kanskje se på fremtiden som håpløs, både i små og store ting. Det er fortsatt krig i verden, og det ser ikke ut som om det blir fred i morgen akkurat. Men, det er ikke det som rammer oss, på Vegårshei/ i Grimstad, i dag. (ikke det at vi ikke skal bry oss, men det jeg mener er at vi har andre utfordringer, som er mer nærliggende, og vi tenker mer på). Vi har andre ting vi føler virker håpløst. Kanskje neste prøve, eksamen, når man skal lære å kjøre bil, hva man skal til neste år e.l., men fremtiden er ikke avlyst, heldigvis, den er i Guds hender. For Gud sier til oss i Jeremia 29.11: ”For jeg vet hvilke tanker jeg har med dere, sier Herren, fredstanker og ikke ulykkestanker. Jeg vil gi dere fremtid og håp.”

Gud har ein plan for du, og fremtiden din. Vi må bare la Han få styringen. Som det står i Efeserne 2.10: ”For vi er Hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd hadde lagt ferdige for at vi skulle gå inn i dem.”

Gud har bruk for deg i fremtiden, og er det noe som virker håpløst, har han sagt at vi kan komme til han med det. Det står i Matteus 11.28: ”Kom til meg alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile.” Så bare legg alt på Gud, for han har planen!

Ingen ting er umulig for Ham, til og med ikke neste prøve!

5 kommentarer:

Anonym sa...

amen

Anonym sa...

Det va bra skrevet, Stina!

Anonym sa...

godt å lese det du skriver, stina!

"Legg din vei i Herrens hånd, stol på Han så skal Han gripe inn".

Veldi gla i dæ stina! Du e så FLOTT=)

Anonym sa...

du er flink, Stina:)

skikkelig bra å lese det du skriver (og å høre på deg når du snakker, for eksempel når du har andakt på GVUK:))

stå på! gla i deg:)

Unknown sa...

Du e så go, Stina! Men du.. gjett hvem som har fått blogg=)=)