04 desember 2006

I dag hjelper Herren

I dag las jeg fra en andaktsbok jeg fikk av henne som bodde på mitt rom i påska. Og denne dagen var det godt å lese akkurat det jeg las, og dermed ville jeg gjerne at akkurat du også skulle få lese det.

TIL DEG SOM ER TRETT
Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile.
Matt. 11.28

Dette er en enestående innbydelse. Den gjelder alle slags mennesker til alle tider. Og du kan komme til ham med alt, uansett hva det er. Det er vel synden og bekymringene som plager deg. Det pleier å være det.

Det er mange trette Guds barn. Kanskje du er et av dem? Hele kristenlivet blir mas og slit og uro. Du er så trett av deg selv. Trett av at du er så selvopptatt, trett av dine fall.

Hovedgrunnen til ditt strev er at det er en brist i synet på nåden. Hvilen kommer når du får tro det uforskyldte!

Du ligner duen Noa slapp ut av arken. Den fant ikke noe hvilested for sin fot før den kom tilbake til Noa i arken. Slik finner heller ikke du hvile før du kommer til Jesus. Og han sa: ”Det er fullbrakt!”

Så er det bekymringene. Hør: Du skal si til Jesus hva som bekymrer deg. Og når du har sagt det du har å si, så må du la han få si deg noe! Og han sier: ”Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har å be om, fram for Gud i bønn og påkallelse med takk!” (Fil.4.6). På denne måten lesser du av. På den måten gir han deg hvile.

Skjønne hvileplass ved Jesu hjerte,
Sikker tilfluktsted for såret sjel.
O, der glemmer jeg all sorg og smerte,
For hos Jesus, der er alt så vel.

- Birgit Svindland -

2 kommentarer:

Anonym sa...

amen.
ståpels på hanna.
Flott å lese, flott å lese

Anonym sa...

du må forresten gjønne forandre adresselinken du har på me=)